Announcements

Current Issue

Vol. 27 (2024)
					View Vol. 27 (2024)
Published: 2024-04-17

Artigos Originais

Artigos de Revisão

  • Discursos midiáticos e o fenômeno da gordofobia: Teoria do Estado do Conhecimento

    Jadisson Gois da Silva, Cristiano Mezzaroba
    DOI: https://doi.org/10.5216/rpp.v27.74571
  • Academic training in physical education for primary care in the SUS: an integrative review of theses and dissertations

    Thiago Villa Lobos Mantovani, Daiane dos Santos Machado, Elisabete dos Santos Freire, Diego Faria de Queiroz, Daniel Teixeira Maldonado, Katia Bilhar ScapinI
    DOI: https://doi.org/10.5216/rpp.v27.75285
  • Análise da inclusão das lutas na escola e dos fatores limitantes para sua inserção nas aulas de educação física: uma revisão sistemática

    Leonardo Vidal Andreato, Luzireni Fernandes Braga, Leandro Paiva, Victor Silveira Coswig, Alex Barreto de Lima
    DOI: https://doi.org/10.5216/rpp.v27.79516
  • Indigenous bodily practices and school physical education: an analysis on scientific production in national journals

    Dayvson Felipe, Reyanne Maria da Silva, Denis Foster Gondim, Henrique Gerson Kohl
    DOI: https://doi.org/10.5216/rpp.v27.75939
  • Burnout syndrome a risk to physical education professionals: an integrative review

    Rodrigo Flávio Mercês Brandão, Márcia Cibele Andrade dos Santos Ferreira, Luiz Eduardo Nunes Ferreira
    DOI: https://doi.org/10.5216/rpp.v27.76244
  • Corporalidade: possibilidade de um conceito a partir de uma revisão narrativa POSIBILIDAD DE UN CONCEPTO DESDE UNA REVISIÓN NARRATIVA

    Tadeu João Ribeiro Baptista, Carlos Herold Junior, Patrícia do Socorro Chaves de Araújo, Tereza Luiza de França
    DOI: https://doi.org/10.5216/rpp.v27.77651
  • SCIENTIFIC PRODUCTION IN THE AREA OF PHYSICAL EDUCATION: WHAT IS SAID ABOUT MATERNITIES AND TEACHING TOPICS?

    Tatiana Terragno, Lisandra Oliveira e Silva, Simone Santos , Gabriela Nobre Bins, Natacha da Silva Tavares, Elisandro Schultz Wittizorecki
    DOI: https://doi.org/10.5216/rpp.v27.78838
  • The teaching of motor skills and the critical pedagogies of Physical Education in search of new educational perspectives

    Harrison Souza Bezerra, Renan Santos Furtado
    DOI: https://doi.org/10.5216/rpp.v27.78019
  • Neuroaesthetics of dance: a neurobiological analysis of the viewer

    Henrique Lima, Fábio Viegas Caixeta , Patricia Espindola Mota Venâncio , Luís Carlos Pereira Monteiro, Isabela Almeida Ramos
    DOI: https://doi.org/10.5216/rpp.v27.76031
  • SELF-EFFICACY IN COMPETITIVE ATHLETES AND ITS IMPACTS ON SPORT PRACTICE: INTEGRATIVE REVIEW

    Daniel Alberto Assis Souza, Paloma Pegolo de Albuquerque
    DOI: https://doi.org/10.5216/rpp.v27.77293
  • A formação em Educação Física para atuação na educação infantil: uma análise da produção científica da FEFD-UFG (1996-2020)

    Lucas Batista Rodrigues da Costa, Luana
    DOI: https://doi.org/10.5216/rpp.v27.77696
  • A produção acadêmica dos cursos de educação física da UFMA campus Bacanga sobre a dança

    Fernanda Oliveira Santos e Santos, Lucio Carlos Dias Oliveira
    DOI: https://doi.org/10.5216/rpp.v27.69794
  • Relações de gênero no karatê: uma revisão integrativa una revisión integradora

    George Almeida Lima, Daniel Giordani Vasques, Flávio Py Mariante Neto, Heraldo Simões Ferreira, Luiz Gustavo Bonatto Rufino
    DOI: https://doi.org/10.5216/rpp.v27.79071

Ensaios

  • TAKKYU VOLLEY, INCLUSION AND HEALTH PROMOTION, A POSSIBLE RELATIONSHIP?

    Ivan Wallan Tertuliano, Marcelo Inagaki, José Maria Montiel, Daniel Bartholomeu, Maria Aparecida Onuki Haddad; Sonia Mitico Fucasse Gondo
    DOI: https://doi.org/10.5216/rpp.v27.78258
  • Equity in the promotion of body practices and physical activities in SUS: reflections from the exercise guidance service

    Leonardo Araújo Vieira, Vitor Loureiro da Silva, Emilly Martinelli Rossi, Maria Clara Grazziotti Louzada, Lucas Balbino Mazzini, Fabio Fortunato Brasil de Carvalho
    DOI: https://doi.org/10.5216/rpp.v27.76978
  • Dance in the therapeutic process: transitis from the self-universe to self-knowledge and release from emotional nodules

    Alexandre Donizete Ferreira, Ms. Paty Jaia
    DOI: https://doi.org/10.5216/rpp.v27.73920
  • A theoretical model of health promotion for physical education: salutogenesis on the scene

    Victor José Machado de Oliveira
    DOI: https://doi.org/10.5216/rpp.v27.78460
  • History of Cricket in Brazil: Aspects of Sport Pedagogy and Psychology

    Cássio José Almeida, Mathtew Featherstone, Roberto Rodrigues Paes, Alexandre Slowetzky Amaro, Paula Teixeira Fernandes
    DOI: https://doi.org/10.5216/rpp.v27.74720
View All Issues