Os conteúdos de ensino da educação física na perspectiva dos estudantes: uma revisão sistemática de produções da área

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/rpp.v24.67737

Keywords:

Physical education, Elementary education, Academic contents, Students

Abstract

The work analyzes, through a Systematic Review, the way the Physical Education academic-scientific production has discussed with the students regarding the teaching contents mobilized in Elementary School. It uses as sources the following database: LILACS; SciELO; SCOPUS; and Capes Periodical Portal. The 46 papers found were gathered into three analysis categories: learners representations, gender and specific contents. Despite auscultating the students, only a few researchers aimed at understanding their senses and their expectations. Most of the texts focused on the students’ opinion on the pedagogical strategies used by the Teachers, making explicit, thus, the periferic place they occupy in these researches.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

BRUNA ALMEIDA RIBEIRO, UNIVERSIDADE FEDERAL DO ESPÍRITO SANTO

Mestra em Educação Física pela Universidade Federal do Espírito Santo (UFES); Membra do Núcleo de Aprendizagem com as Infâncias e seus Fazeres (NAIF).

RODRIGO LEMA DEL RIO MARTINS, UNIVERSIDADE FEDERAL RURAL DO RIO DE JANEIRO

Professor do Departamento de Teoria e Planejamento de Ensino da Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ); Líder do Núcleo de Aprendizagens com as Infâncias e seus Fazeres (NAIF).

ANDRÉ DA SILVA MELLO, UNIVERSIDADE FEDERAL DO ESPÍRITO SANTO

Professor do Programa de Pós-Graduação em Educação Física da Universidade Federal do Espírito Santo (UFES); Líder do Núcleo de Aprendizagens com as Infâncias e seus Fazeres (NAIF).

Published

2021-11-05

How to Cite

ALMEIDA RIBEIRO, B.; LEMA DEL RIO MARTINS, R.; DA SILVA MELLO, A. Os conteúdos de ensino da educação física na perspectiva dos estudantes: uma revisão sistemática de produções da área. Pensar a Prática, Goiânia, v. 24, 2021. DOI: 10.5216/rpp.v24.67737. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/67737. Acesso em: 17 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos de Revisão