Educação física e aulas remotas: um olhar para o trabalho com alunos com deficiência em escolas do Rio Grande do Sul

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/rpp.v24.66039

Keywords:

Physical education, School inclusion, Remote teaching

Abstract

This article addresses Physical Education in the period of social distance and school inclusion. It is characterized by a qualitative descriptive exploratory study that aims to understand how remote teaching of Physical Education is contemplated for students considered as inclusion. A survey was conducted with 43 teachers by sending a questionnaire. There are changes and adaptations in the curriculum and classes, difficulties in accessing technologies and decreased contact between teachers and students. It is understood that maintaining the bond / learning, teacher training and recognition of this work are important demands in this process. It is emphasized that differences must be present in school contexts, enhancing human development.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Caroline Maciel da Silva, Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), Porto Alegre, Rio Grande do Sul, Brasil, carolinemaciel78@gmail.com

Professora de Educação Física na rede municipal de Canoas/RS. Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Ciências do Movimento da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (PPGCMH/UFRGS). Licenciatura Plena em Educação Física.

Denise Grosso da Fonseca, Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), Porto Alegre, Rio Grande do Sul, Brasil, dgf.ez@terra.com.br

Professora da Escola de Educação Física Fisioterapia e Dança da Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Professora no Programa de Pós-Graduação em Ciências do Movimento Humano (PPGCMH/UFRGS). Licenciada em Educação Física, Mestre e Doutora em Educação.

Published

2021-07-26

How to Cite

MACIEL DA SILVA, C.; MACHADO, R.; GROSSO DA FONSECA, D. . Educação física e aulas remotas: um olhar para o trabalho com alunos com deficiência em escolas do Rio Grande do Sul. Pensar a Prática, Goiânia, v. 24, 2021. DOI: 10.5216/rpp.v24.66039. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/66039. Acesso em: 16 aug. 2024.

Issue

Section

Artigos Originais