PRODUCTIVITY IN POST-GRADUATION STRICTO SENSU IN PHYSICAL EDUCATION OF RIO DE JANEIRO

PUBLICATIONS OF THE TEACHING BODY UNDER RESEARCH

Authors

  • Débora Leonel Peluso Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ), Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, deboralpeluso@gmail.com
  • Alan Camargo Silva Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ), Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, Brasil, alan10@zipmail.com.br
  • Felipe da Silva Triani Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ), Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, Brasil, felipetriani@gmail.com
  • Silvio de Cassio Costa Telles Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ), Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, Brasil, silviotelles@ufrj.br
  • Sílvia Maria Agatti Lüdorf Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ), Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, Brasil, silvialudorf@eefd.ufrj.br

DOI:

https://doi.org/10.5216/rpp.v24.57610

Keywords:

Physical education; Epistemology; Postgraduate; Teacher

Abstract

The objective of this study was to investigate how the scientific production of the teaching staff of different subareas, especially the sociocultural and pedagogical, of the PPGPE of RJ occurs. Two PPGEF and the scientific production of the respective faculty from 2013 to 2015 were investigated. It was detected that the biodynamic subarea prevails in quantity and quality of articles, according to CAPES criteria. However, the sociocultural and pedagogical aspects are mainly represented through productions such as books and book chapters.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Débora Leonel Peluso, Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ), Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, deboralpeluso@gmail.com

Mestre em Educação Física – UFRJ

Alan Camargo Silva, Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ), Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, Brasil, alan10@zipmail.com.br

Pós-Doutorado em Educação Física – UFRJ

Felipe da Silva Triani, Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ), Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, Brasil, felipetriani@gmail.com

Mestre em Humanidades, Culturas e Artes - UNIGRANRIO

Silvio de Cassio Costa Telles, Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ), Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, Brasil, silviotelles@ufrj.br

Doutor em Educação Física e Cultura – UGF

Sílvia Maria Agatti Lüdorf, Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ), Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, Brasil, silvialudorf@eefd.ufrj.br

Pós-Doutorado em Medicina Social – UERJv

Published

2021-06-02

How to Cite

PELUSO, D. L.; SILVA, A. C.; TRIANI, F. da S.; TELLES, S. de C. C.; LÜDORF, S. M. A. PRODUCTIVITY IN POST-GRADUATION STRICTO SENSU IN PHYSICAL EDUCATION OF RIO DE JANEIRO: PUBLICATIONS OF THE TEACHING BODY UNDER RESEARCH. Pensar a Prática, Goiânia, v. 24, 2021. DOI: 10.5216/rpp.v24.57610. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/57610. Acesso em: 27 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos Originais