Physical Education, To be Professor and Teacher Profession in Question

Authors

  • Zenólia Christina Figueiredo UFES
  • Erineusa Maria da Silva Faculdade Salesiana de Vitória
  • Nelson Figueiredo de Andrade Filho UFES
  • Rosângela da Conceição Loyola Prefeitura Municipal de Vitória
  • Fabíola Borel Marques UFES
  • Renata Guisso de Oliveira UFES
  • Merielle Solares de Araújo UFES
  • Simone Gonçalves de Almeida UFES
  • Valéria Matedi Bufon UFES

DOI:

https://doi.org/10.5216/rpp.v11i2.3407

Keywords:

Educação Física, Ser Professor, Profissão Docente

Abstract

This study he is qualitative with interpretative possibilities. The inquiry place was constituted by seven schools. The participant citizens of the first phase had been managing, technician-pedagogical body, professors of others discipline, pupils, fathers/mothers. The second phase it focus the professors of Physical Education, the lesson properly said and the way as they understand the profession. Search to understand the actions of the professor in the space and time of the school, sending for questions of the Physical Education in the basic education of Vitória/ES and for the teaching profession.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Zenólia Christina Figueiredo, UFES

Professora Coordenadora do Práxis - Centro de Pesquisa de Formação Inicial e Continuada em Educação Física do CEFD/UFES.

Erineusa Maria da Silva, Faculdade Salesiana de Vitória

Professora pesquisadora do Práxis - Centro de Pesquisa de Formação Inicial e Continuada em Educação Física do CEFD/UFES.

Nelson Figueiredo de Andrade Filho, UFES

Professor pesquisador do Práxis - Centro de Pesquisa de Formação Inicial e Continuada em Educação Física do CEFD/UFES.

Rosângela da Conceição Loyola, Prefeitura Municipal de Vitória

Professora pesquisadora do Práxis - Centro de Pesquisa de Formação Inicial e Continuada em Educação Física do CEFD/UFES. Discente do Programa de Pós-Graduação em Educação Física

Fabíola Borel Marques, UFES

Discente voluntária do Práxis - Centro de Pesquisa de Formação Inicial e Continuada em Educação Física do CEFD/UFES.

Renata Guisso de Oliveira, UFES

Bolsista UFES do Práxis - Centro de Pesquisa de Formação Inicial e Continuada em Educação Física do CEFD/UFES. Discente do Programa de Pós-Graduação em Educação Física.

Merielle Solares de Araújo, UFES

Discente bolsista UFES do Práxis - Centro de Pesquisa de Formação Inicial e Continuada em Educação Física do CEFD/UFES.

Simone Gonçalves de Almeida, UFES

Discente voluntária do Práxis - Centro de Pesquisa de Formação Inicial e Continuada em Educação Física do CEFD/UFES.

Valéria Matedi Bufon, UFES

Discente bolsista PIBIC do Práxis - Centro de Pesquisa de Formação Inicial e Continuada em Educação Física do CEFD/UFES.

Published

2008-08-15

How to Cite

FIGUEIREDO, Z. C.; SILVA, E. M. da; ANDRADE FILHO, N. F. de; LOYOLA, R. da C.; MARQUES, F. B.; OLIVEIRA, R. G. de; ARAÚJO, M. S. de; ALMEIDA, S. G. de; BUFON, V. M. Physical Education, To be Professor and Teacher Profession in Question. Pensar a Prática, Goiânia, v. 11, n. 2, p. 209–218, 2008. DOI: 10.5216/rpp.v11i2.3407. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/3407. Acesso em: 1 jul. 2024.

Issue

Section

Seção Livre