The Physical Education in the process of permanent construction of the curriculum politics

Authors

  • Márcia Rejane Vieira Guimarães Faculdades Atlântico Sul

DOI:

https://doi.org/10.5216/rpp.v11i2.1464

Keywords:

Currículo, Educação Física, Séries Iniciais, Hierarquia de Saberes

Abstract

The study it searched to understand as the Physical Education comes if constituting as component curriculum, in the hierarchy of knowing them, the resume of the initial series of a school of the municipal net of Pelotas/RS, after the process of quarrel and construction of the Political-Pedagogical Project, Study Plan and school Regiment. It is a qualitative research and I concluded that the school, by means of its agents transforms, reorganizes and it modifies the official and also not official politics. The school directs its in accordance with politics its vision of education; the process of dispute in the construction and implementation of curriculum politics in its scope is not fixed and closed, being involved in constant relations of being able.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Márcia Rejane Vieira Guimarães, Faculdades Atlântico Sul

Possui Licenciatura Plena em Educação Física pela Universidade Federal de Pelotas (1989); Especialização (2000) e Mestrado em Educação pela Universidade Federal de Pelotas (2006). Na rede pública, é professora efetiva do ensino fundamental pela Prefeitura Municipal de Pelotas; Prefeitura Municipal do Capão do Leão e Professora da Faculdade Atlântico Sul no curso de Licenciatura em Educação Física, nos componentes curriculares Ginástica Escolar e Núcleo de Estudos e Prática Pedagógica. Tem experiência na área de Educação Física Escolar em todos os níveis da Educação Básica, Supervisão Pedagógica de Ensino, Arbitragem de Futebol de Campo e de Salão, Ginástica, Projetos de Dança Educativa e Cursos de Formação de Professores, atuando atualmente principalmente nos seguintes temas: Educação Física Escolar, Estudos no campo do Currículo e Profissionalização Docente.

Published

2008-08-15

How to Cite

GUIMARÃES, M. R. V. The Physical Education in the process of permanent construction of the curriculum politics. Pensar a Prática, Goiânia, v. 11, n. 2, p. 179–187, 2008. DOI: 10.5216/rpp.v11i2.1464. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/1464. Acesso em: 27 jul. 2024.

Issue

Section

Seção Livre