Submissions

Login or Register to make a submission.

Submission Preparation Checklist

As part of the submission process, authors are required to check off their submission's compliance with all of the following items, and submissions may be returned to authors that do not adhere to these guidelines.
  • The submission has not been previously published, nor is it before another journal for consideration (or an explanation has been provided in Comments to the Editor).
  • The submission file is in RTF, DOC, DOCX or ODT format.
  • The text has no indication of authorship (to ensure blind review), including proprietary information excluded from text editing software.
  • The text is single-spaced; uses a 12-point font; employs italics, rather than underlining (except with URL addresses); and all illustrations, figures, and tables are placed within the text at the appropriate points, rather than at the end.
  • The text adheres to the stylistic and bibliographic requirements outlined in the Author Guidelines, which is found in About the Journal.
  • If submitting to a peer-reviewed section of the journal, the instructions in Ensuring a Blind Review have been followed.
  • The submitting author understands that he or she is responsible for including all co-authors, as well as their affiliation, CV, and contact information. The inclusion of new authors is prohibited after the review process has begun.
  • Did you include each author's ORCID number (http://orcid.org/), a brief CV, and contact information for publicity purposes? This information is mandatory and must be included in the submission form, in the space provided to list the work's contributors.

Author Guidelines

A revista Comunicação & Informação tem como objetivo a publicação de trabalhos originais – em português, espanhol, inglês – considerando assuntos do campo da Comunicação e da Informação em uma perspectiva interdisciplinar.

A Comunicação & Informação prioriza a publicação de trabalhos de autoria de pesquisadores doutores. Entretanto são considerados artigos de graduados, mestrandos, mestres e doutorandos em coautoria com doutores. Não são aceitos artigos em que haja coautoria de graduandos. A revista recomenda a submissão de artigos com, no máximo, 5 autores, cujos nomes devem ser informados no momento da submissão do trabalho, uma vez que não são aceitas novas inclusões de autores após iniciado o processo de avaliação. Não é permitido, para uma mesma autora ou autor, publicar mais de um texto por edição. Não há custos para o processamento e submissão de artigos.

Artigos apresentados ou publicados previamente em atas ou anais de congressos devem possuir alterações que garantam informação nova, de modo que o teor de originalidade não seja prejudicado. Os autores de artigos desse tipo devem explicitar, na parte de comentário para o editor, no que consistiram as mudanças, para que a revista avalie se aceita ou não o trabalho.

No caso de artigos produzidos a partir de dissertação ou tese, o(a) autor(a) deve incluir uma mensagem informando esse fato no campo "Comentários para o editor".

Os artigos submetidos são avaliados a partir dos seguintes critérios: estrutura formal do trabalho, ou seja, clareza, coerência de linguagem e adequação das tabelas, gráficos e figuras. Além disso, será avaliada a estrutura conceitual do trabalho, que abrangem a pertinência do conteúdo em relação a área, articulação de conceitos e de ideias, atualização e originalidade. Antes da submissão, recomenda-se aos autores conhecer todas as políticas editoriais.  

Acesse aqui o template para a submissão do artigo e faça o download. Textos submetidos fora do template e das diretrizes serão rejeitados.

As regras de citação e referência devem seguir o modelo vigente da Associação Brasileira de Normas Técnicas (ABNT). 

Privacy Statement

The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.