Interaction, engagement and crowdsourcing: a study of case The Johnny Cash Project

Authors

  • Mauricio Barth Universidade FEEVALE. Novo Hamburgo, Rio Grande do Sul (RS).
  • Jeison Pacheco Universidade FEEVALE. Novo Hamburgo, Rio Grande do Sul (RS).
  • Cristiano Max Pereira Pinheiro Universidade FEEVALE. Novo Hamburgo, Rio Grande do Sul (RS).

DOI:

https://doi.org/10.5216/33738

Keywords:

Interaction. Engagement. Crowdsourcing. The Johnny Cash Project.

Abstract

With the emergence of the Internet and the evolution of Web 2.0, users gained greater autonomy for content generation, a fact that led to the emergence of new platforms that present numerous opportunities for production material. Such environments, with content created by the users, are increasingly attracting the interest of participants around the world. Therefore, this study aimed to analyze how have the dynamics of collaboration in Web 2.0 through co-authorship of users in the online project The Johnny Cash Project.

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Author Biographies

Mauricio Barth, Universidade FEEVALE. Novo Hamburgo, Rio Grande do Sul (RS).

Mestrando em Indústria Criativa na Universidade FEEVALE; especialista em Gestão Estratégica de Marketing pela Universidade FEEVALE. Brasil, Novo Hamburgo, Rio Grande do Sul (RS)

Jeison Pacheco, Universidade FEEVALE. Novo Hamburgo, Rio Grande do Sul (RS).

Graduado em Publicidade e Propaganda pela Universidade Feevale. Brasil, Novo Hamburgo, Rio Grande do Sul (RS).

Cristiano Max Pereira Pinheiro, Universidade FEEVALE. Novo Hamburgo, Rio Grande do Sul (RS).

Doutor pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS), mestre em Comunicação Social pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS). Professor do Mestrado de Indústria Criativa da Universidade FEEVALE. Brasil, Novo Hamburgo, Rio Grande do Sul (RS).

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Published

2015-06-15

How to Cite

BARTH, M.; PACHECO, J.; PINHEIRO, C. M. P. Interaction, engagement and crowdsourcing: a study of case The Johnny Cash Project. Comunicação & Informação, Goiânia, Goiás, v. 18, n. 1, p. 76–96, 2015. DOI: 10.5216/33738. Disponível em: https://revistas.ufg.br/ci/article/view/33738. Acesso em: 3 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos