Don’t women want to create? Notes about the institutionalization of advertising creation jobs in Porto Alegre’s Market

Authors

  • Fábio Hansen Universidade Federal do Paraná (UFPR). Departamento de Comunicação Social da Universidade Federal do Paraná e Professor no Programa de Pós-Graduação em Comunicação (PPGCOM UFPR). Curitiba, Paraná (PR)
  • Cátia Schuh Weizenmann Escola Superior de Propaganda e Marketing. Porto Alegre, Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.5216/33556

Keywords:

Female. Advertising creation. Work. Education. Gender

Abstract

Raised their children, created revolutions, they have taken off, but it seems they do not want to create advertising campaigns. This paper investigates the fact that there is a significant mismatch between the number of men and women in creative departments of advertising agencies in Porto Alegre / RS, as well as in the classrooms of undergraduate degree in Advertising from ESPM Sul, the from the hypothesis of the institutionalization of roles in the workplace, especially within agencies. The central focus of our proposal is to identify mechanisms that legitimize the advertising creation as male role place, setting the sexual division of labor in the advertising universe.

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Author Biographies

Fábio Hansen, Universidade Federal do Paraná (UFPR). Departamento de Comunicação Social da Universidade Federal do Paraná e Professor no Programa de Pós-Graduação em Comunicação (PPGCOM UFPR). Curitiba, Paraná (PR)

Doutor em Letras pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Docente no Departamento de Comunicação Social da Universidade Federal do Paraná e Professor no Programa de Pós-Graduação em Comunicação (PPGCOM UFPR). Curitiba, Paraná, Brasil.

Cátia Schuh Weizenmann, Escola Superior de Propaganda e Marketing. Porto Alegre, Rio Grande do Sul

Doutora em Comunicação Social pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS). Docente na Escola Superior de Propaganda e Marketing. Porto Alegre, Rio Grande do Sul, Brasil

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Published

2015-06-15

How to Cite

HANSEN, F.; WEIZENMANN, C. S. Don’t women want to create? Notes about the institutionalization of advertising creation jobs in Porto Alegre’s Market. Comunicação & Informação, Goiânia, Goiás, v. 18, n. 1, p. 21–36, 2015. DOI: 10.5216/33556. Disponível em: https://revistas.ufg.br/ci/article/view/33556. Acesso em: 22 nov. 2024.

Issue

Section

Artigos