Social merchandising in the Brazilian soap opera

Authors

  • Lisandro Nogueira Universidade Federal de Goiás (UFG), Faculdade de Comunicação e Biblioteconomia (FACOMB)
  • Lourival Belém Júnior

DOI:

https://doi.org/10.5216/c&i.v1i1.22751

Keywords:

merchandising. brazilian television. soap-opera. political propaganda.

Abstract

Fíeginning in the late 1980's a new kind of propaganda campaign sprungup in brazilian television: social merchandising. Because of the lack ofinterest of the government, television soap-operas began to incorporatewith-in the plot of the story campaigns of public intevest. The soap-opera “Explode coração" for example dedicated a systematic campaign for lostchildren.

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Author Biographies

Lisandro Nogueira, Universidade Federal de Goiás (UFG), Faculdade de Comunicação e Biblioteconomia (FACOMB)

Jornalista, mestre em Comunicação pela ECA/USP, doutorando na PUC-SP, professor na Faculdade de Comunicação e Biblioteconomia da UFG e membro do Cineclube Antônio das Mortes.

Lourival Belém Júnior

Médico, cineasta e membro do Cineclube Antônio das Mortes.

Published

2013-02-22

How to Cite

NOGUEIRA, L.; BELÉM JÚNIOR, L. Social merchandising in the Brazilian soap opera. Comunicação & Informação, Goiânia, Goiás, v. 1, n. 1, p. 114–119, 2013. DOI: 10.5216/c&i.v1i1.22751. Disponível em: https://revistas.ufg.br/ci/article/view/22751. Acesso em: 16 aug. 2024.

Issue

Section

Artigos