Opinion leadership and interpersonal

Authors

  • Simone Antoniaci Tuzzo Universidade Federal de Goiás – UFG
  • Lívia Marques Ferrari de Figueiredo Universidade Federal de Goiás – UFG

DOI:

https://doi.org/10.5216/c&i.v13i2.20714

Keywords:

Opinion leaders. Communication. Public opinion. Media humanized.

Abstract

The work seeks to structure an approach explaining the development of the concept of opinion leadership, as well as explaining the relationship between the leader and its place in contemporary interpersonal influence. Therefore, it becomes important focus for the construction of public opinion and the search for understanding of the public, of the present day, receives information from various sources and the transmission speed provides for eliminating many communication barriers, thus the validity of local affairs in cosmopolitancontexts.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Simone Antoniaci Tuzzo, Universidade Federal de Goiás – UFG

Professora Efetiva do Programa de Pós-Graduação da Faculdade de Comunicação e Biblioteconomia – FACOMB, da Universidade Federal de Goiás – UFG. Doutora em Comunicação pela Universidade Federal do Rio de Janeiro – UFRJ. Líder dos Grupos de Pesquisa Bases Epistemológicas para uma leitura crítica da mídia; Mídia, Imagem e Cidadania da UFG e Sociedade Midiática em Goiás – CNPQ. Autora dos livros: Deslumbramento Coletivo: Opinião Pública, Mídia e Universidade e Célebre Sociedade.

Lívia Marques Ferrari de Figueiredo, Universidade Federal de Goiás – UFG

Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Graduada em Comunicação Social – Relações Públicas pela Faculdade de Comunicação e Biblioteconomia – FACOMB, da Universidade Federal de Goiás – UFG. Pesquisadora dos Grupos de Pesquisa: Mídia, Imagem e Cidadania; Bases Epistemológicas para uma leitura crítica da mídia da UFG e Sociedade Midiática em Goiás – CNPQ. Autora do Livro: Célebre Sociedade.

Published

2012-10-19

How to Cite

TUZZO, S. A.; FIGUEIREDO, L. M. F. de. Opinion leadership and interpersonal. Comunicação & Informação, Goiânia, Goiás, v. 13, n. 2, p. 77–90, 2012. DOI: 10.5216/c&i.v13i2.20714. Disponível em: https://revistas.ufg.br/ci/article/view/20714. Acesso em: 27 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos