Consumption and identity: theoretical approaches aiming an analysis on female identity and self-contempt from the point of view of television reception
DOI:
https://doi.org/10.5216/c&i.v13i1.19312Keywords:
Consumption. Communication. Identity. Publicity. Women.Abstract
This arti cle brings considerati ons on women’s consti tuti on of identity and self-esteem in the perspecti ve of recepti on studies, basedon French Discourse Analysis, as a step for understanding consumption culture, one of the basic characteristi cs of the aft er-traditi onalsocieti es, where the material necessiti es are contemplated by production, but from the point of view of a symbolic process of att ribution of meanings. Studies argue on social relati ons as element s foracquisiti on of consumpti on habits, the role women in the construction and disseminati on of consumpti on practi ce in Brazil, beyond a change of habits on the part of low income groups since 1996. Themeaning of this in terms of identity constitution and establishmentof self-esteem, the relation with the contemporary environment,characterized by media presence in daily life and the role of consumptionare the aspects presented here.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores dos trabalhos publicados na revista Comunicação e Informação retêm os direitos autorais sem restrições e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultâneo licenciado sob a Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial que permite o compartilhamento do trabalho para fins não comerciais com reconhecimento da autoria e o privilégio de publicação primeiramente por esta revista. Caso o texto venha a ser publicado posteriormente em outro veículo, solicita-se aos autores informar que o mesmo foi originalmente publicado como artigo na revista Perspectiva, bem como citar as referências bibliográficas completas dessa publicação.
Os direitos autorais dos artigos pertencem aos autores e o conteúdo dos artigos assinados é de responsabilidade exclusiva dos autores.
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores.
A revista também se reserva o direito de traduzir o artigo, no todo ou em parte, para o inglês ou para o português, dependendo do idioma em que o artigo tenha sido escrito originalmente.