The advertising rhetorical language: acomparative analys

Authors

  • Goiamérico Felício Carneiro dos Santos Universidade Federal de Goiás
  • Nellie Rego Santee Universidade Federal de Goiás

DOI:

https://doi.org/10.5216/c&i.v13i1.19283

Keywords:

Advertising. Rhetoric. Aristotle. Advertising language. Rhetorical system. Persuasion.

Abstract

The rhetoric has been used as a persuasive tool since the AncientGreece, and now, in the XX and XXI centuries, it has returned alongwith the mass media and their use for advertising brands and products.This article seeks to understand the relations between the advertisinglanguage and the rhetorical system developed by Aristotle,going through all their stages: Invention (heurésis), Disposition (taxis),Elocution (lexis), Action (hypocrisis). It will also be said how advertisinguses rhetorical arguments and style to pursue persuasion, along with the relation between the ad text and etos, patos and logos, to finally see that advertising, as a persuasive discourse by essence, uses a lot much more from rhetoric that their creative people imagine.

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Author Biographies

Goiamérico Felício Carneiro dos Santos, Universidade Federal de Goiás

Graduação em Letras (1997) pela Universidade Católica de Goiás. Mestrado em Estudos da linguagem-Teoria da Literatura, pela Universidade Federal de Goiás(1999). Dissertação: A cena da culpa: tentativas de parricídio na história da literatura; Doutor em Teoria da Literatura, pela PUC-Rio, Tese: Angústias da influência:parricídio e história da literatura, parcialmente publicada em livro pela SecretariaMunicipal de Cultura (2005).

Nellie Rego Santee, Universidade Federal de Goiás

Bacharelado em Comunicação Social, Habilitação em Publicidade e Propaganda, mestranda: Pós-Graduação em Comunicação, Universidade Federal de Goiás.

Published

2012-07-16

How to Cite

SANTOS, G. F. C. dos; SANTEE, N. R. The advertising rhetorical language: acomparative analys. Comunicação & Informação, Goiânia, Goiás, v. 13, n. 1, p. 10–24, 2012. DOI: 10.5216/c&i.v13i1.19283. Disponível em: https://revistas.ufg.br/ci/article/view/19283. Acesso em: 17 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos