Teachers trainning and practice: Limits and potential for Geography Education
DOI:
https://doi.org/10.5216/ag.v18i1.79126Abstract
Training teachers is a permanent challenge for everyone who are who are involved, in some dimension, with this demand. In order to contribute to the search to qualify such training processes, this investigation aims to identify aspects that can contribute to the understanding of about how the basic education Geography teachers envision training, Geography and some elements of teaching practice, arguing that these dimensions stand, dialectically, as limits and possibilities for Geographic Education, as well as the importance of active listening to these subjects as a potentially qualifying strategy for initial training. We opted for dialogue with teachers from the Tocantins state (North region of Brazil), giving voice to the subjects who are working directly with the construction of Geography on a daily basis in schools. Without any intention of exhausting the debate, this article presents itself as a portrait of the perceptions of some teachers about teaching training and practice, understanding that these dimensions contribute inseparably to outline a Geographic Education that is effectively meaningful.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos na Revista Ateliê Geográfico. Além disso, os conteúdos publicados são de inteira e exclusiva responsabilidade de seus autores, ainda que reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores têm permissão e são estimulados a divulgar seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).