Initial training of geography teachers through PIBID
DOI:
https://doi.org/10.5216/ag.v16i2.70941Abstract
The general objective of this article is to understand the role of the Institutional Teaching Initiation Scholarship Program - PIBID in the initial training of Geography teachers for Basic Education in contemporary times. The approach used in this research is qualitative, ex-post-facto. In view of the analysis and evaluation carried out through the responses obtained from the graduates of the Geography area, from PIBID/Subproject-Interdisciplinary, from Campi Mata Norte of UPE, it was concluded that PIBID provided differentiated training and attentive to the demands of schools, students, undergraduates, through objectives that favor teacher training for better professional qualification.
Keywords: Training Program. Innovation in Teaching. Geography teaching.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos na Revista Ateliê Geográfico. Além disso, os conteúdos publicados são de inteira e exclusiva responsabilidade de seus autores, ainda que reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores têm permissão e são estimulados a divulgar seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).