Press play to start: games na formação de professores de língua inglesa
DOI:
https://doi.org/10.5216/revufg.v19.61651Abstract
Este artigo tem como objetivo apresentar e discutir a ação de extensão
denominada Jogos digitais no ensino de língua inglesa: práticas de (multi)letramentos,
realizada com professores de língua inglesa em formação. A ação propôs experiências
com os games na formação inicial e continuada de professores de língua inglesa
propiciando espaços para (re)pensar as práticas de linguagem a partir da cibercultura.
As atividades foram desenvolvidas em uma universidade pública no interior do estado
de Goiás, entre os meses de abril e junho de 2019 e as análises apontam para a
necessidade de discussão e reflexão sobre as ações de extensão para e na formação de
professores de línguas.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Revista UFG uses the Creative Commons CC-BY (4.0) - Attribution 4.0 International license for open access journals (Open Archives Initiative - OAI) as a basis for transferring rights.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
1) Authors may distribute, remix, adapt and build upon their work, even for commercial purposes, as long as they give UFG proper credit for the original creation. Authors may copy and redistribute the material in any medium or format.
2) Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, provided that reference is made to the place of publication origin, that is, the electronic address/reference of Revista UFG.
3) The authors of works published in Revista UFG are expressly responsible for their content.
4) All works submitted to Revista UFG that have images, photographs, figures in their body must be accompanied by a term of assignment of copyright of the author, of the participating member of the image and, in the case of children, of the relatives of the exposed children , with their data and signature.
Access the IMAGE USE AUTHORIZATION TERM document here.