Brinquedoteca Aberta: Um Espaço De Extensão Universitária Para A Formação Docente
DOI:
https://doi.org/10.5216/revufg.v18i24.58618Abstract
Esse artigo objetivou tratar da formação docente, a partir de um Projeto de Extensão da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul. O projeto Brinquedoteca Aberta tem como finalidade proporcionar aos acadêmicos do curso de Pedagogia uma experiência com crianças por meio do brincar, oferecendo um espaço de construção do fazer pedagógico, além de oportunizar a dezenas de crianças o acesso a atividades de cultura e lazer. Com esse projeto o pedagogo em formação tem a oportunidade de vivenciar experiências diversas, planejar, dirigir e aprender a observar e evidenciar o desenvolvimento da criança através das atividades lúdicas, possibilitando sua formação integral.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Revista UFG uses the Creative Commons CC-BY (4.0) - Attribution 4.0 International license for open access journals (Open Archives Initiative - OAI) as a basis for transferring rights.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
1) Authors may distribute, remix, adapt and build upon their work, even for commercial purposes, as long as they give UFG proper credit for the original creation. Authors may copy and redistribute the material in any medium or format.
2) Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, provided that reference is made to the place of publication origin, that is, the electronic address/reference of Revista UFG.
3) The authors of works published in Revista UFG are expressly responsible for their content.
4) All works submitted to Revista UFG that have images, photographs, figures in their body must be accompanied by a term of assignment of copyright of the author, of the participating member of the image and, in the case of children, of the relatives of the exposed children , with their data and signature.
Access the IMAGE USE AUTHORIZATION TERM document here.