CURSO DE EXTENSÃO A DISTÂNCIA: CONCEPÇÕES, PERCEPÇÕES E POSSIBILIDADES SOBRE A AVALIAÇÃO DA APRENDIZAGEM
Abstract
Este artigo aborda resultados de uma pesquisa do tipo estudo de caso desenvolvido com docentes universitários participantes de um curso de extensão ofertado para uma formação continuada a distância pela Universidade Estadual de Goiás. O objetivo foi verificar se, durante o curso, houve mudança (ou não) nos discursos dos professores-alunos sobre a avaliação da aprendizagem. A pesquisa foi desenvolvida mediante abordagem qualitativa e apresentou, no final, um resultado positivo com a pesquisa e o curso de extensão ofertado, pois foi constatada uma mudança nos discursos dos professores cursistas no que se refere às suas práticas e concepções avaliativas.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Revista UFG uses the Creative Commons CC-BY (4.0) - Attribution 4.0 International license for open access journals (Open Archives Initiative - OAI) as a basis for transferring rights.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
1) Authors may distribute, remix, adapt and build upon their work, even for commercial purposes, as long as they give UFG proper credit for the original creation. Authors may copy and redistribute the material in any medium or format.
2) Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, provided that reference is made to the place of publication origin, that is, the electronic address/reference of Revista UFG.
3) The authors of works published in Revista UFG are expressly responsible for their content.
4) All works submitted to Revista UFG that have images, photographs, figures in their body must be accompanied by a term of assignment of copyright of the author, of the participating member of the image and, in the case of children, of the relatives of the exposed children , with their data and signature.
Access the IMAGE USE AUTHORIZATION TERM document here.