ARTICULAÇÃO ENTRE EXTENSÃO E PESQUISA NA ELABORAÇÃO DE DIRETRIZES PARA EDUCAÇÃO INFANTIL
Abstract
Resumo: Este artigo tem como objetivo apresentar os resultados da elaboração de Diretrizes Curriculares Municipais para Diamantina-MG, por meio da articulação entre extensão e pesquisa. A partir de um projeto de pesquisa em interface com a extensão, procuramos, mediante diálogo permanente com os profissionais da Educação Básica de Diamantina, construir o histórico da educação infantil e as diretrizes para o respectivo município. Conclui-se que é possível e necessária a realização da articulação entre pesquisa e extensão, e, apesar das tensões e resistências, observamos avanços: na possibilidade de maior difusão do conhecimento da Educação Infantil entre os profissionais desse nível de ensino e no reconhecimento deles enquanto sujeitos ativos na construção da história da Educação Infantil.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Revista UFG uses the Creative Commons CC-BY (4.0) - Attribution 4.0 International license for open access journals (Open Archives Initiative - OAI) as a basis for transferring rights.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
1) Authors may distribute, remix, adapt and build upon their work, even for commercial purposes, as long as they give UFG proper credit for the original creation. Authors may copy and redistribute the material in any medium or format.
2) Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, provided that reference is made to the place of publication origin, that is, the electronic address/reference of Revista UFG.
3) The authors of works published in Revista UFG are expressly responsible for their content.
4) All works submitted to Revista UFG that have images, photographs, figures in their body must be accompanied by a term of assignment of copyright of the author, of the participating member of the image and, in the case of children, of the relatives of the exposed children , with their data and signature.
Access the IMAGE USE AUTHORIZATION TERM document here.