Paulo Rezende: Osvarais e a paisagem pintada pelo povo
Abstract
Paulo Rezende é um dos nomes referenciais da fotografia publicitária em Goiás. No início dos anos 80 trocou Brasília por Goiânia, abdicou do curso de Arquitetura na UnB e passou a se dedicar ao Curso Livre de Fotografia da Faculdade de Arquitetura da UCG. Logo depois, em 1986, decidiu investir profissionalmente na carreira de fotógrafo abrindo estúdio próprio. Em mais de vinte anos de atua- ção formou um acervo que supera o volume de dez mil imagens sobre a região Centro-Oeste. Além de desenvolver inúmeros trabalhos publicitários, produziu fotos, tratou e restaurou imagens para publicações importantes como os livros: Goiânia 60 anos: Um passeio pela História de Eloí Calage; Veiga Valle: Seu ciclo criativo de Elder Camargo de Passos; Identidade art déco em Goiânia de Wolney Unes; Goiânia: Uma utopia européia no Brasil de Tânia Daher; entre outros.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Revista UFG uses the Creative Commons CC-BY (4.0) - Attribution 4.0 International license for open access journals (Open Archives Initiative - OAI) as a basis for transferring rights.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
1) Authors may distribute, remix, adapt and build upon their work, even for commercial purposes, as long as they give UFG proper credit for the original creation. Authors may copy and redistribute the material in any medium or format.
2) Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, provided that reference is made to the place of publication origin, that is, the electronic address/reference of Revista UFG.
3) The authors of works published in Revista UFG are expressly responsible for their content.
4) All works submitted to Revista UFG that have images, photographs, figures in their body must be accompanied by a term of assignment of copyright of the author, of the participating member of the image and, in the case of children, of the relatives of the exposed children , with their data and signature.
Access the IMAGE USE AUTHORIZATION TERM document here.