DECIPHER ME OR I WILL DEVOUR YOU

A proposal for teaching and learning the history of Egypt through the Discovery Tour game and the Daybook app

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/revufg.v25.80307

Keywords:

Daybook, Discovery Tour, game-based learning

Abstract

This research presents two proposals for utilizing the game “Discovery Tour: Egypt”, which are relevant to middle and high school students studying the curricular component History, from the Humanities module. To arrive at the proposals, we used what Aarseth calls the best way to acquire knowledge about a game: playing it. The results highlight that there is a chance of prospering in making the learning resulting from interaction with the game meaningful when the student/player records the knowledge obtained in an electronic logbook and shares it with their peers, triggering discussions that can enrich their knowledge and experiences with the content in question.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Luiz Adolfo Andrade, Universidade do Estado da Bahia (UNEB), Salvador, Bahia, Brasil, laandrade@uneb.br

Professor Titular na Universidade do Estado da Bahia,  atuando no Curso Superior de Tecnologia em Jogos Digitais e no Programa de Pós-graduação em Educação e Contemporaneidade. Coordena o Laboratório de Estudos de Mídia e Espaço (LEME). Realizou estágio de pós- doutorado no Center For Computer Games Research. na IT - Universidade de Copenhagen. Doutor em Comunicação pela Universidade Federal da Bahia (2012).

Deivison Conceição dos Santos, Universidade do Estado da Bahia (UNEB), Salvador, Bahia, Brasil, deivisonconceicaosantos@hotmail.com

Mestre em Educação e Contemporaneidade pela Universidade Estadual da Bahia (UNEB). Membro do grupo de pesquisa Laboratório de Estudos de Mídias e Espaço (LEME) do Programa de Pós-graduação em Educação e Contemporaneidade da Universidade do Estado da Bahia. Atualmente é professor de Língua Portuguesa do Colégio Estadual do Campo João Marques da Silva, Ribeira do Pombal, Bahia.

Published

2025-05-12 — Updated on 2025-06-06

Versions

How to Cite

ANDRADE, Luiz Adolfo; SANTOS, Deivison Conceição dos. DECIPHER ME OR I WILL DEVOUR YOU: A proposal for teaching and learning the history of Egypt through the Discovery Tour game and the Daybook app. Revista UFG, Goiânia, v. 25, n. 31, 2025. DOI: 10.5216/revufg.v25.80307. Disponível em: https://revistas.ufg.br/revistaufg/article/view/80307. Acesso em: 5 dec. 2025.

Issue

Section

Artigos