TEACH AND LEARN TEACHING HISTORY
DOI:
https://doi.org/10.5216/hr.v14i1.8177Abstract
In this present article, my objective was to describe my experiences as aProfessor in Didactics, Practical History Teaching and also in Supervised Practice inHistory at the Federal University of Goiás. For such, I discoursed on the proposals onthe History teaching in the last years, such as the distance between the university andthe school, the knowledge production, the didactic book, the thematic axle and the useof diff erent languages used in History teaching. At last, I pointed out four diff erent axlesthat guide History Teaching, the study of possible problems, the historical concepts, therelation between the past and the present, and the student's skills to be developed.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Declaração de Direito Autoral
Concedo a História Revista o direito de primeira publicação da versão revisada do meu artigo, licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista).
Afirmo ainda que meu artigo não está sendo submetido a outra publicação e não foi publicado na íntegra em outro periódico e assumo total responsabilidade por sua originalidade, podendo incidir sobre mim eventuais encargos decorrentes de reivindicação, por parte de terceiros, em relação à autoria do mesmo.