HISTORY TEACHER OF THE AUTONOMY IN STUDY GROUPS
DOI:
https://doi.org/10.5216/hr.v14i1.8173Abstract
We analyze the process of History teachers' constitution in their movementsof autonomy and heteronomy at teachers' study groups. Th e "laboratory"of this research was composed by two History teachers' study groups, from 2005 to2006, at Ponta Grossa, Brazil. Th e fi rst was a capacitating proposal of the EducationSecretary of Paraná State (SEED). Th e second was a laboratory directly linked to theauthors' research project. Th e methodology involved research-action, ethnographicobservation and documental research. Th e theoretical foundations remain on authorslike FREIRE (1979, 1996), GIROUX (1986, 1997), KINCHELOE (1997). Th e resultsindicate moments of advance and retrocession of teachers' autonomy, conditionsthat perturb it, and also some factors that galvanize the teacher's self-making.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Declaração de Direito Autoral
Concedo a História Revista o direito de primeira publicação da versão revisada do meu artigo, licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista).
Afirmo ainda que meu artigo não está sendo submetido a outra publicação e não foi publicado na íntegra em outro periódico e assumo total responsabilidade por sua originalidade, podendo incidir sobre mim eventuais encargos decorrentes de reivindicação, por parte de terceiros, em relação à autoria do mesmo.