SPACE AND TIME IN THE PROCESS OF TEACHING AND LEARNING HISTORY IN THE CLASSROOM
DOI:
https://doi.org/10.5216/hr.v14i1.8171Abstract
In this text some refl ections on space organization and use of time by teachers and students are presented, as well as relations, implications and possibilities that can be established with the teaching of History. Th e analyzed data weregathered based on an empirical research carried out in two third grade elementaryschool classrooms. In this analysis some situations that occur in the classroom willbe dealt with. Initially, they can be considered "trivial" but in the school daily routinethey become important because they interfere directly in the student's teachingand learning process, in all knowledge areas, and consequently, in the historical cognitionDownloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Declaração de Direito Autoral
Concedo a História Revista o direito de primeira publicação da versão revisada do meu artigo, licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista).
Afirmo ainda que meu artigo não está sendo submetido a outra publicação e não foi publicado na íntegra em outro periódico e assumo total responsabilidade por sua originalidade, podendo incidir sobre mim eventuais encargos decorrentes de reivindicação, por parte de terceiros, em relação à autoria do mesmo.