SHAPING ROLES AND FEMININE IDENTITIES: FAMILY, SCHOOL AND MEMORIES, 1920-1940
DOI:
https://doi.org/10.5216/hr.v12i1.6852Abstract
To follow for a trail on the feminine catholic universe (between 1920/40 decades) is the objective of this article, which discloses the representations of memories and egodocuments about women. The analysis of confessional education institution provides shades of the daily life and the identity constructed socially, showing the fulfillment of functional papers and models to be followed as example of family, values and qualification.
KEY WORDS: History, memory, women, family.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Declaração de Direito Autoral
Concedo a História Revista o direito de primeira publicação da versão revisada do meu artigo, licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista).
Afirmo ainda que meu artigo não está sendo submetido a outra publicação e não foi publicado na íntegra em outro periódico e assumo total responsabilidade por sua originalidade, podendo incidir sobre mim eventuais encargos decorrentes de reivindicação, por parte de terceiros, em relação à autoria do mesmo.