A história na interseção entre o ensino e a pesquisa

reflexões sobre uma experiência docente na Rede Federal de Educação Profissional, Científica e Tecnológica

Authors

  • Rogério Chaves da Silva Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Goiano - Campus Hidrolândia (IFGO - Hidrolândia), Hidrolândia, GOiás, Brasil, rcmcbr@gmail.com

DOI:

https://doi.org/10.5216/hr.v25i2.63709

Abstract

This present paper reflects about a teaching experience as a History teacher at the Highschool courses in Federal Professional and Tecnologial Education. From certain experiences of pedagogical nature this study examines as a teacher of the curricular componente that converges the teaching of History. For doing that the strategies prioritize the place and regional History with the History research practice.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Rogério Chaves da Silva, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Goiano - Campus Hidrolândia (IFGO - Hidrolândia), Hidrolândia, GOiás, Brasil, rcmcbr@gmail.com

Doutorado em História pela Universidade Federal de Goiás. Atualmente é professor do Instituto Federal Goiano - Campus Avançado de Hidrolândia.

Published

2020-10-20

How to Cite

SILVA, R. C. da. A história na interseção entre o ensino e a pesquisa: reflexões sobre uma experiência docente na Rede Federal de Educação Profissional, Científica e Tecnológica. História Revista, Goiânia, v. 25, n. 2, p. 141–161, 2020. DOI: 10.5216/hr.v25i2.63709. Disponível em: https://revistas.ufg.br/historia/article/view/63709. Acesso em: 21 nov. 2024.