Technical Courses in Agriculture Integrated to High School
aspects of its implementation at the Instituto Federal do Rio Grande do Sul – IFRS
DOI:
https://doi.org/10.5216/hr.v25i2.63707Abstract
The article deals with aspects of the creation of technical courses in agriculture integrated to high school at the Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul – IFRS. Our objective is, based on the analysis of the course plans, to compare the assumptions of integrated high school, present in the legislation and in the theoretical discussions on the theme, and the ways of implementing the policy in the courses offered in the campi Bento Gonçalves, Ibirubá and Sertão of the IFRS. The analysis was carried out using documentary analysis methods from the area of History, more specifically, based on Le Goff (1996). As a result, aims to broaden the understanding of the forms of interpretation, appropriation and fundamentals of a macropolitics in a context permeated by specific socioeconomic, historical and demographic characteristics.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Declaração de Direito Autoral
Concedo a História Revista o direito de primeira publicação da versão revisada do meu artigo, licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista).
Afirmo ainda que meu artigo não está sendo submetido a outra publicação e não foi publicado na íntegra em outro periódico e assumo total responsabilidade por sua originalidade, podendo incidir sobre mim eventuais encargos decorrentes de reivindicação, por parte de terceiros, em relação à autoria do mesmo.