Technical Courses in Agriculture Integrated to High School

aspects of its implementation at the Instituto Federal do Rio Grande do Sul – IFRS

Authors

  • Tiago Goulart Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul - Campus Bento Gonçalves (IFRS - Bento Gonçalves), Bento Gonçalves, Rio Grande do Sul, Brasil, tiago.goulart83@gmail.com
  • Isabel Bilhão Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Unisinos), Programa de Pós-Graduação em Educação e Programa de Pós Graduação em História da Unisinos, São Leopoldo, Rio Grande do Sul, Brasil, iabilhao@gmail.com

DOI:

https://doi.org/10.5216/hr.v25i2.63707

Abstract

The article deals with aspects of the creation of technical courses in agriculture integrated to high school at the Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul – IFRS. Our objective is, based on the analysis of the course plans, to compare the assumptions of integrated high school, present in the legislation and in the theoretical discussions on the theme, and the ways of implementing the policy in the courses offered in the campi Bento Gonçalves, Ibirubá and Sertão of the IFRS. The analysis was carried out using documentary analysis methods from the area of History, more specifically, based on Le Goff (1996). As a result, aims to broaden the understanding of the forms of interpretation, appropriation and fundamentals of a macropolitics in a context permeated by specific socioeconomic, historical and demographic characteristics.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Tiago Goulart, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul - Campus Bento Gonçalves (IFRS - Bento Gonçalves), Bento Gonçalves, Rio Grande do Sul, Brasil, tiago.goulart83@gmail.com

Doutorado em Educação pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos - UNISINOS (2019). Atualmente é professor no Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul - Campus Bento Gonçalves (IFRS - Bento Gonçalves).

Isabel Bilhão, Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Unisinos), Programa de Pós-Graduação em Educação e Programa de Pós Graduação em História da Unisinos, São Leopoldo, Rio Grande do Sul, Brasil, iabilhao@gmail.com

Doutorado em História pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Brasil. professora e pesquisadora na Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Unisinos), Programa de Pós-Graduação em Educação e Programa de Pós Graduação em História da Unisinos.

Published

2020-10-20

How to Cite

GOULART, T.; BILHÃO, I. Technical Courses in Agriculture Integrated to High School: aspects of its implementation at the Instituto Federal do Rio Grande do Sul – IFRS. História Revista, Goiânia, v. 25, n. 2, p. 184–202, 2020. DOI: 10.5216/hr.v25i2.63707. Disponível em: https://revistas.ufg.br/historia/article/view/63707. Acesso em: 21 nov. 2024.