Orphaned girls, vincentian sisters and professionalization in the 19th century in Fortaleza (CE)
DOI:
https://doi.org/10.5216/hr.v25i2.63310Abstract
This article deals with the installation context of the Colégio da Imaculada Conceição of Ceará. In the middle of the 19th century, speeches and practices on female education were in the press and in legislation. Many agents have built an ideal model of women and mothers. Based on periodicals, official documents, school regulations, novels and memoirs, it is possible to analyze the lives of poor girls who received professional and religious education in the orphanage of the Sisters of São Vicente de Paula. Colégio da Imaculada Conceição in Fortaleza (CE) was an institution dedicated to the preparation of orphans for work.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Declaração de Direito Autoral
Concedo a História Revista o direito de primeira publicação da versão revisada do meu artigo, licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista).
Afirmo ainda que meu artigo não está sendo submetido a outra publicação e não foi publicado na íntegra em outro periódico e assumo total responsabilidade por sua originalidade, podendo incidir sobre mim eventuais encargos decorrentes de reivindicação, por parte de terceiros, em relação à autoria do mesmo.