O Ensino de História nos tempos atuais de instabilidade política e econômica no Brasil
um estudo de caso no Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Goiás
DOI:
https://doi.org/10.5216/hr.v24i3.62207Abstract
This paper presents the results of a scientific initiation work in History, developed in High School. The goal was to reflect upon the teaching of history in Brazil nowadays - its main trends, limits, disputes and challenges. It consisted on surveying and organizing quantitative and qualitative data inside the Goiânia campus of the Federal Institute of Education, Science and Technology of Goiás, preceded by the survey and analysis of journalistic material and legislation concerning the teaching of history, in particular, and the humanities in general. This research also sought to reflect on the perception that teachers and students of this institution have about the importance and meanings attributed to History teaching in order to develop citizenship through education. To do so it was necessary to compare and analyze their perception relating them to the political environment identified through the mainstream media information and manifested in amendments to the educational laws.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Declaração de Direito Autoral
Concedo a História Revista o direito de primeira publicação da versão revisada do meu artigo, licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista).
Afirmo ainda que meu artigo não está sendo submetido a outra publicação e não foi publicado na íntegra em outro periódico e assumo total responsabilidade por sua originalidade, podendo incidir sobre mim eventuais encargos decorrentes de reivindicação, por parte de terceiros, em relação à autoria do mesmo.