LOCAL MEMORIES, TRADITIONS AND KNOWLEDGES PRODUCTION: EDUCATION AND HISTORY
DOI:
https://doi.org/10.5216/hr.v9i1.10460Abstract
This paper presents a study on referring narratives, images and poems to the River Paraná. It is treated to understand them from the traditions on the rivers, waters, the border, legal and the forms of production of knowing in the classrooms of the region West to them of the Paraná. It has been broken of an activity of form education carried through to interdisciplinar where one used European stories as material of work for the education of Portuguese and History. In this text, it is looked to demonstrate the importance to use local histories for the pertaining to school activities therefore represent an unexplored potential for the construction of the knowledge and as a form to evidence our traditions.
Key words: Production of knowledge, hermeneutic, history.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Declaração de Direito Autoral
Concedo a História Revista o direito de primeira publicação da versão revisada do meu artigo, licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista).
Afirmo ainda que meu artigo não está sendo submetido a outra publicação e não foi publicado na íntegra em outro periódico e assumo total responsabilidade por sua originalidade, podendo incidir sobre mim eventuais encargos decorrentes de reivindicação, por parte de terceiros, em relação à autoria do mesmo.