Apropriações das mídias na Educação Física: dimensões metodológica, crítica e expressivo-produtiva em questão

Authors

  • Dennia Pasquali Secretaria Municipal de Educação, Goiânia, Goiás, Brasil denniapasquali@gmail.com
  • Monica Fantin Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC), Florianópolis, Santa Catarina, Brasil fantin.monica@gmail.com https://orcid.org/0000-0001-7627-2115
  • Ari Lazzarotti Filho Universidade Federal de Goiás (UFG), Goiânia, Goiás, Brasil arilazzarotti@gmail.com https://orcid.org/0000-0003-0610-2641

DOI:

https://doi.org/10.5216/rpp.v26.74297

Keywords:

School. Physical education. Media-education.

Abstract

This article aim is to understand the appropriations of media by Physical Education teachers by through the methodological, critical and expressive-productive dimensions of media education. It was applied a whole questionnaire conjoined with a semi-structured review to basic education teachers. Media are enough used as a strong instrumental role, mainly in class planning. The work highlights that critical approach, as well as ethical and aesthetic aspects concerning media content crafting are not well explored, and ultimately suggests the signification for guiding these issues with respect teaching practice.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Monica Fantin, Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC), Florianópolis, Santa Catarina, Brasil fantin.monica@gmail.com

Doutora em Educação pela Universidade Federal de Santa Catarina com Estágio no Exterior, na UCSC, Milão, Itália. Professora Associada do Centro de Educação da Universidade Federal de Santa Catarina. Líder do Grupo de Pesquisa Núcleo Infância, Comunicação, Cultura e Arte, UFSC/CNPq.

Ari Lazzarotti Filho, Universidade Federal de Goiás (UFG), Goiânia, Goiás, Brasil arilazzarotti@gmail.com

Doutor em Educação Física pelo Programa de Pós-Graduação em Educação Física da Universidade Federal de Santa Catarina. Professor permanente do Programa de Pós-Graduação em Educação Física, é também Professor colaborador no Programa de Pós-Graduação em Educação Física da Universidade de Brasília. Professor pesquisador do Grupo de Estudo e Pesquisa em Esporte, Lazer e comunicação-GEPELC.

Published

2023-08-31

How to Cite

PASQUALI, D.; FANTIN, M.; LAZZAROTTI FILHO, A. Apropriações das mídias na Educação Física: dimensões metodológica, crítica e expressivo-produtiva em questão. Pensar a Prática, Goiânia, v. 26, 2023. DOI: 10.5216/rpp.v26.74297. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/74297. Acesso em: 17 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos Originais