A experiência esportiva no programa Curumim do Sesc Ribeirão Preto: desco- bertas, aprendizados e influências

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/rpp.v26.72714

Keywords:

Sport, Experience, Non-formal education

Abstract

This article sought to understand how the sports practice experienced in the Curumim Program influenced the relationship of the former participants with sport. As methodology, the Grounded Theory was used; six adults who participated in the Curumim in Sesc Ribeirão Preto. Analyzing the data, five categories were established and the main one was "Curumim as 'an open window': discoveries, learning and influences”. Finally, it was possible to perceive the influence of Curumim in sports practice, however, this was not a decisive factor. Still, remarkable experiences showed the potential to change the way of action of its participants and to define the professional choice.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Maria Clara Pontoglio, Serviço Social do Comércio, Birigui, São Paulo, Brasil mclarapontoglio@gmail.com

Possui graduação em Licenciatura em Educação Física pela Universidade Federal de São Carlos (2008), pós-graduação em Residência Multiprofissional em Saúde da Família e Comunidade pela Universidade Federal de São Carlos (2011), graduação em Bacharelado em Educação Física e Esporte pela Universidade de São Paulo (2013). Mestrado em Educação pela Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo (2018). Especialização em "Gestão Cultural: cultura desenvolvimento e mercado", Senac (2021), Experiências: Saúde Coletiva, atuando principalmente nos temas "atividade física", "matriciamento" e "saúde"; programas socioeducativos pautados na Educação Não Formal para crianças e adolescentes; aspectos socioculturais e pedagógicos do Esporte. Atualmente, é monitora de esportes no Sesc Birigui.

Published

2023-02-27

How to Cite

CLARA PONTOGLIO, M.; NUNOMURA, M.; RICCI COSTA, V. A experiência esportiva no programa Curumim do Sesc Ribeirão Preto: desco- bertas, aprendizados e influências. Pensar a Prática, Goiânia, v. 26, 2023. DOI: 10.5216/rpp.v26.72714. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/72714. Acesso em: 16 aug. 2024.

Issue

Section

Artigos Originais