A Educação Física no Sistema Único de Assistência Social: considerações a partir de editais de concursos públicos

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5216/rpp.v25.70159

Keywords:

Educação Física, Prática Profissional, Serviços de Assistência Social

Abstract

The aim of this study was to investigate how the work of Physical Education in Social Work has been taking place, since the National Social Assistance Policy does not yet recognize professionals as members of its teams and does not even subsidize guidelines for this. Therefore, we developed a documentary research of non-aprioristic categorization by consulting public tenders and simplified selection processes. Some public notices revealed the importance of the professional in coexistence processes and in socio-educational programs, assuming a welcoming and inclusive posture, preventing and facing situations of social vulnerability, contributing to the inclusion and sense of social belonging of citizens.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Alessandro Demel Lotti, Universidade Federal de São Paulo (UFSP), Santos, São Paulo, Brasil, alex.lotti@gmail.com

Bacharel em Educação Física, Especialista em Gestão Pública Municipal e Mestre em Ciências da Saúde. Membro do Laboratório Interdisciplinar em Ciências Humanas, Sociais e Saúde (LICHSS/Unifesp) e do Grupo de Estudo e Pesquisa Sociocultural em Educação Física (GEPSEF/Unifesp). Atua desde 2016 como profissional de Educação Física na Secretaria de Assistência Social da Prefeitura de Praia Grande - SP, nos Programas Conviver do Idoso e Centro Dia do Idoso.

Published

2022-05-27

How to Cite

LOTTI, A. D. A Educação Física no Sistema Único de Assistência Social: considerações a partir de editais de concursos públicos. Pensar a Prática, Goiânia, v. 25, 2022. DOI: 10.5216/rpp.v25.70159. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/70159. Acesso em: 17 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos Originais