Os saberes em ginástica rítmica: do mapeamento da produção à formação inicial em educação física

Authors

  • Murilo Eduardo Nazario Universidade Vila Velha (UVV), Vila Velha, Espírito Santo, Brasil, murilo_nazario@hotmail.com
  • Nicole Cerutti Guirlinzoni Universidade Vila Velha (UVV), Vila Velha, Espírito Santo, Brasil

DOI:

https://doi.org/10.5216/rpp.v23.59614

Keywords:

Educação Física, ginástica ritmica, formação inicial

Abstract

The present study aims to investigate how Physical Education undergraduates perceive the necessary knowledge to perform in Rhythmic Gymnastics during their initial formation. For this, it was divided into two stages. The first step consisted in mapping and discussing the scientific production in the field of GR at national and international level. For this purpose, a state-of-the-art research was developed. The second stage consisted of a research of the type Existential Action Research with undergraduates of the Physical Education course of a private higher education institution. The results signal to superficial experiences with the knowledge of this modality throughout the graduation. Condition that distances future professionals from acting with this corporal practice.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Murilo Eduardo Nazario, Universidade Vila Velha (UVV), Vila Velha, Espírito Santo, Brasil, murilo_nazario@hotmail.com

Doutorando UNiversidade Federal do Espirito Santo. Professor Educação Fìsica Universidade Vila Velha. UVV.

Nicole Cerutti Guirlinzoni, Universidade Vila Velha (UVV), Vila Velha, Espírito Santo, Brasil

Graduada em Educação Física - UVV. 

Published

2020-11-30

How to Cite

NAZARIO, M. E.; GUIRLINZONI, N. C. Os saberes em ginástica rítmica: do mapeamento da produção à formação inicial em educação física. Pensar a Prática, Goiânia, v. 23, 2020. DOI: 10.5216/rpp.v23.59614. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/59614. Acesso em: 17 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos Originais