PHYSICAL EDUCATION IN HIGH SCHOOL: THE PERCEPTIONS OF STUDENTS ABOUT THE CLASS

Authors

  • Antonio Carlos da Silva Professor do Curso de Educação Física da Universidade São Judas Tadeu e do Colégio São Judas Tadeu
  • Graciele Massoli Rodrigues Universidade São Judas Tadeu e Escola Superior de Educação Física de Jundiaí.
  • Elisabete dos Santos Freire Universidade São Judas Tadeu

DOI:

https://doi.org/10.5216/rpp.v20i4.43820

Keywords:

Physical Education and Training. Education. High School.

Abstract

This study aimed to analyze the perceptions of high school students about the physical education classes. 72 students answered a questionnaire and 14 said they did not attend classes or participate sometimes. Health problems and shame were the main arguments used by them. The activities encourage the participation of some, but lead to the removal of others. The desire for diversified activities is common. The sport is enjoyed by everyone, including those who do not participate in the classes. However, it is important to identify the meaning given to the term, which sometimes seems to be confused with exercise and play. Thus, we believe that research on the subject is still needed.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Antonio Carlos da Silva, Professor do Curso de Educação Física da Universidade São Judas Tadeu e do Colégio São Judas Tadeu

Possui graduação pela Faculdade de Educação Física de Guarulhos (1980), pós graduação Lato Sensu em Ciências do Esporte pela UniABC(1986), pós graduação Stricto Sensu em Educação Física (conclusão em setembro de 2016) pela Universidade São Judas Tadeu. Atualmente é regime parcial na Universidade São Judas Tadeu (Handebol e Futebol), professor do Colégio São Judas Tadeu. Tem experiência na área de Educação Física, com enfase em Esportes coletivos. 

http://lattes.cnpq.br/4972373180692331

Graciele Massoli Rodrigues, Universidade São Judas Tadeu e Escola Superior de Educação Física de Jundiaí.

Doutorado em Educação Física pela Universidade Estadual de Campinas (2002). Atualmente é professora titular da Escola Superior de Educação Física de Jundiaí e no Programa de Pós Graduação Stricto Sensu em Educação Física e em Ciências do Envelhecimento da Universidade São Judas Tadeu.

http://lattes.cnpq.br/2769145171001675

Elisabete dos Santos Freire, Universidade São Judas Tadeu

Doutora em Educação Física pela Universidade São Judas Tadeu e docente no Programa de de Pós Graduação Stricto Sensu em Educação Física da Universidade São Judas Tadeu.

http://lattes.cnpq.br/4679908602456886

Published

2017-12-22

How to Cite

DA SILVA, A. C.; RODRIGUES, G. M.; DOS SANTOS FREIRE, E. PHYSICAL EDUCATION IN HIGH SCHOOL: THE PERCEPTIONS OF STUDENTS ABOUT THE CLASS. Pensar a Prática, Goiânia, v. 20, n. 4, 2017. DOI: 10.5216/rpp.v20i4.43820. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/43820. Acesso em: 27 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos Originais