REFLECTIONS ABOUT THE PROCESS OF CURRICULUM REORIENTATION OF THE PHYSICAL EDUCATION OF THE GOIÁS STATE BETWEEN 2004 AND 2010

Authors

  • Anegleyce Teodoro Rodrigues FEF/UFG
  • Néri Emilio Soares Junior IFG

DOI:

https://doi.org/10.5216/rpp.v17i1.22150

Keywords:

Ensino Fundamental, Educação Física, Currículo

Abstract

This study aims at discussing the curriculum reform held in the State of Goiás in the years 2004 to 2010. It was identified the work developed by physical educationand analyzed the fundamentalsand the constituent elements of the proposed curriculum. It was held a document analysis of Curriculum Reorientation of Public Elementary School of the Education of the State of Goiás. The curriculum proposal appears to have beenconductedin a decentralized manner, in other words, from thedialogue withthe school teachersandits foundation is anchored in acritical approachtoeducation andphysical education. It is recommended that other studies are performed, trying to analyze empirically the impact of this curriculum policy in school reality of the State of Goiás.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Anegleyce Teodoro Rodrigues, FEF/UFG

Possui formação básica de Licenciatura em Educação Física pela FEF/UFG (1996). Especialização em Metodologia do Ensino Superior pela Faculdade de Educação FE/UFG (1998), Especialização em Educação Física Escolar pela FEF/UFG (1999), Mestrado em Educação Brasileira pela FE/UFG (2001) e Doutorado em Educação pela FE/UFG (2011). Atualmente é professora adjunto I da FEF/UFG. Tem experiência na área de Educação Física, com ênfase em educação básica, formação de professores, didática e prática de ensino, atuando principalmente nos seguintes temas: educação física escolar, currículo, organização do trabalho pedagógico, política educacional, universidade e ensino de graduação.

http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4773751E8

Néri Emilio Soares Junior, IFG

Graduado em Educação Física (2001) e especialista em Educação Física Escolar (2004) pela Universidade Estadual de Goiás. Atualmente é mestre em Educação (2010) pela Uiversidade de Brasília. Atua na área Educação, e tem realizado pesquisas abordando as seguintes temáticas: Educação Física, Políticas Públicas Educacionais e Formação Inicial de Professores.

http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4758359J3

Published

2014-03-10

How to Cite

RODRIGUES, A. T.; SOARES JUNIOR, N. E. REFLECTIONS ABOUT THE PROCESS OF CURRICULUM REORIENTATION OF THE PHYSICAL EDUCATION OF THE GOIÁS STATE BETWEEN 2004 AND 2010. Pensar a Prática, Goiânia, v. 17, n. 1, 2014. DOI: 10.5216/rpp.v17i1.22150. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/22150. Acesso em: 22 nov. 2024.

Issue

Section

Artigos Originais