CONTINUING EDUCATION TEACHER: BETWEEN THE REAL AND THE "IDEAL"

Authors

  • Fernanda Rossi Doutoranda no Programa de Pós-graduação em Ciências da Motricidade - Unesp Rio Claro - Bolsista Fapesp.
  • Dagmar Hunger Professora Adjunta FC/Unesp Bauru, credenciada no Programa de Pós-Graduação em Ciências da Motricidade - Área de Concentração em Pedagogia da Motricidade Humana - UNESP Rio Claro - Bolsista Produtividade CNPq PQ-2.

DOI:

https://doi.org/10.5216/rpp.v15i4.15564

Keywords:

Formação continuada de professores, Desenvolvimento profissional, Educação Física.

Abstract

The objective this study was to highlight the prospects of a group of teachers of Physical Education, highlighting the factors identified as critical to a continuing education "ideal" for a teacher professional development and for the practice pedagogical. Qualitative research, inspired by the method of approaching the history of the present time, in order to register as memory the time when these teachers live. The data source used was oral sources collected by the technique of semi-structured interviews and official documents. The data generated were discussed with the production of literature and the highlights are three axes in the reports of teachers: the relationship between theory and practice, the importance of listening to students and the continuity of training activities.
Keywords: Continuing Education. Professional Development. Physical Education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Fernanda Rossi, Doutoranda no Programa de Pós-graduação em Ciências da Motricidade - Unesp Rio Claro - Bolsista Fapesp.

Licenciada em Educação Física pela Unesp Bauru; Mestre e Doutoranda no Programa de Pós-Graduação em Ciências da Motricidade/UNESP Rio Claro – Bolsista Fapesp.

Dagmar Hunger, Professora Adjunta FC/Unesp Bauru, credenciada no Programa de Pós-Graduação em Ciências da Motricidade - Área de Concentração em Pedagogia da Motricidade Humana - UNESP Rio Claro - Bolsista Produtividade CNPq PQ-2.

Professora Adjunta FC/Unesp Bauru, credenciada no Programa de Pós-Graduação em Ciências da Motricidade - Área de Concentração em Pedagogia da Motricidade Humana - UNESP Rio Claro - Bolsista Produtividade CNPq PQ-2

Published

2012-12-26

How to Cite

ROSSI, F.; HUNGER, D. CONTINUING EDUCATION TEACHER: BETWEEN THE REAL AND THE "IDEAL". Pensar a Prática, Goiânia, v. 15, n. 4, 2012. DOI: 10.5216/rpp.v15i4.15564. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/15564. Acesso em: 23 dec. 2024.

Issue

Section

Artigos Originais