DIAGNOSTIC RESEARCH IN HIGH SCHOOL IN THE CITY OF MARINGÁ: A CASE OF STUDY

Authors

  • Juliana Pizani Departamento de Educação Física, Universidade Estadual de Maringá - Maringá
  • Amauri Aparecido Bássoli de Oliveira Departamento de Educação Física, Universidade Estadual de Maringá - Maringá
  • Ieda Parra Barbosa-Rinaldi Departamento de Educação Física, Universidade Estadual de Maringá - Maringá

DOI:

https://doi.org/10.5216/rpp.v15i4.15281

Keywords:

Educação Física, Educação, Conhecimento, Currículo.

Abstract

The research aimed to investigate, through of a case study, the deal of knowledge in physical education, by a high school teacher, seeking to understand the reality of the classroom has met the assumptions of the area. We use as a collection technique to observe classes and interview. The results indicate that physical education has still not legitimate in the school context, even though the law has achieved the status of curricular component, since the knowledge covered in class does not reflect satisfactorily the needs of change paradigmatic of the area. We conclude that there is still much to be done and applied as the school in relation to physical education, being the teacher most responsible for this action.

Keywords: Physical Education. Education. Knowledge. Curriculum.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Juliana Pizani, Departamento de Educação Física, Universidade Estadual de Maringá - Maringá

Possui mestrado em Educação Física pelo Programa de Pós-Graduação Associado UEM/UEL (2011). Possui graduação em Educação Física pela Universidade Estadual de Maringá (2007). Atualmente é professora do Departamento de Educação Física da UEM. É membro do Grupo de Pesquisa Gímnica: formação, intervenção e escola – DEF/UEM/CNPq.

Curriculum Lattes: http://lattes.cnpq.br/7149328880610490.

Amauri Aparecido Bássoli de Oliveira, Departamento de Educação Física, Universidade Estadual de Maringá - Maringá

Possui doutorado em Educação Física (Faculdade de Educação Física (FEF) da Universidade Estadual de Campinas (Unicamp). Atualmente é professor Associado nível 3 do Departamento de Educação Física da UEM e do Programa de Pós-Graduação Associado em Educação Física UEM/UEL. É Líder do Grupo de Estudos e Pesquisas em Políticas Públicas para Educação Física e Esportes – GEPPEFE.

Curriculum Lattes: http://lattes.cnpq.br/5845836567219056

Ieda Parra Barbosa-Rinaldi, Departamento de Educação Física, Universidade Estadual de Maringá - Maringá

Possui doutorado em Educação Física pela Universidade Estadual de Campinas - UNICAMP (2005), mestrado em Educação Física pela UNICAMP (1999), especialização em Educação Física Infantil pela Universidade Estadual de Maringá - UEM (1990) e graduação em Educação Física pela UEM (1988). Atualmente é professora Adjunto-tide C do Departamento de Educação Física da UEM e do Programa de Pós-Graduação Associado em Educação Física UEM/UEL. É líder do Grupo de Pesquisa em Corpo, Cultura e Ludicidade - DEF/UEM/CNPq, líder do Grupo Gímnica: formação, intervenção e escola DEF/UEM/CNPq e membro do Grupo de Estudos e Pesquisas em Ginástica Geral FEF/UNICAMP/CNPq.

Curriculum Lattes: http://lattes.cnpq.br/8875226890794702.

 

Published

2012-12-14

How to Cite

PIZANI, J.; OLIVEIRA, A. A. B. de; BARBOSA-RINALDI, I. P. DIAGNOSTIC RESEARCH IN HIGH SCHOOL IN THE CITY OF MARINGÁ: A CASE OF STUDY. Pensar a Prática, Goiânia, v. 15, n. 4, 2012. DOI: 10.5216/rpp.v15i4.15281. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/15281. Acesso em: 17 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos Originais