DANCE AND RHYTHMIC IN PHYSICAL EDUCATION UNDERGRADUATE CURRICULA

Authors

  • Daniela Cristina de Amorim Udesc
  • Adriana Coutinho de Azevedo Guimarães UDESC
  • Amanda Soares Fapag e IES
  • Zenite Machado UDESC

DOI:

https://doi.org/10.5216/rpp.v15i3.15089

Keywords:

Dança, Atividade Física, Ritmo

Abstract

This study investigated the dance and/or rhythmic courses in Physical Education undergraduate schools in Santa Catarina, on students’ perspective. Methodology: A random stratified probabilistic sample with 387 students. Results: The most expressive statistical results are related to the importance of the course (p=0,001), the studied subjects (p=0,047), the course in undergraduate classes (p=0,001), the subject ‘rhythm’ developed in dance and/or rhythmic courses (p=0,019), the use of rhythmic activity in classes (p=0,036), and sport training (p=0,001). Conclusion: The course has a well defined objective of not preparing dancers, but, to prepare teachers to work with PE, in rhythmic and dance, in schools.

Keywords: Dance. Physical Activity. Rhythm.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Daniela Cristina de Amorim, Udesc

Professora de Educação Física pelo Centro de Ciências da Saúde e do Esporte – Cefid/Udesc;


Adriana Coutinho de Azevedo Guimarães, UDESC

Professora do Departamento de Educação Física do Centro de Ciências da Saúde e do Esporte – Cefid/Udesc, Doutoranda da Faculdade de Motricidade Humana FMH/UTL;

Amanda Soares, Fapag e IES

Professora da Faculdade Porto das Águas – FAPAG e do Instituto de Insino Superior - IES, Mestre em Educação Física pela Universidade Federal de Santa Catarina CDS/UFSC

Zenite Machado, UDESC

Professora do Departamento de Educação Física do Centro de Ciências da Saúde e do Esporte – Cefid/Udesc, Doutora em Motricidade Humana pela FMH/UTL.

RITMICA E DANÇA NOS CURRÍCULOS DOS CURSOS DE EDUCAÇÃO FÍSICA


Published

2012-09-24

How to Cite

AMORIM, D. C. de; GUIMARÃES, A. C. de A.; SOARES, A.; MACHADO, Z. DANCE AND RHYTHMIC IN PHYSICAL EDUCATION UNDERGRADUATE CURRICULA. Pensar a Prática, Goiânia, v. 15, n. 3, 2012. DOI: 10.5216/rpp.v15i3.15089. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/15089. Acesso em: 23 dec. 2024.

Issue

Section

Artigos Originais