THE EDUCATIONAL INCLUSION FROM THE PERSPECTIVE OF UNDERGRADUATE STUDENTS IN PHYSICAL EDUCATION

Authors

  • Marina Brasiliano Salerno Secretaria de Educação do Governo de Estado de São Paulo
  • Josiane Fujisawa Filus IASP - Hortolândia; Unicamp
  • Rita de Fátima da Silva IASP
  • Paulo Ferreira de Araújo Unicamp

DOI:

https://doi.org/10.5216/rpp.v15i2.13924

Keywords:

Inclusão educacional, Educação Física, Formação profissional.

Abstract

The aim of this study was to understand the perceptions of undergraduate students in physical education about educational inclusion. The 41 students drew up their definitions of the term "Educational Inclusion" (EI), analyzed qualitatively using content analysis. We found that most students still don´t have any clarification regarding the subjects included in the process of inclusion; considers EI as the responsibility of government and education professionals, describing the objectives of the EI as positive for people with and without disabilities and raise concerns that goes beyond the education system. We conclude that there are still elements that need clarification about this process to the students to graduate students with a broad view of what is IE.

Keywords: Educational Inclusion. Physical Education. Professional Training.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Marina Brasiliano Salerno, Secretaria de Educação do Governo de Estado de São Paulo

Professora de rede pública do Estado de São Paulo. Mestre em Educação Física pela Unicamp.

Josiane Fujisawa Filus, IASP - Hortolândia; Unicamp

Professora do IASP nas Faculdades de Pedagogia e Educação Física;

Doutoranda da Faculdade de Educação Física da Unicamp.

Rita de Fátima da Silva, IASP

Professora do IASP - Hortolândia, nas Faculdades de Educação Física e Pedagogia.

Paulo Ferreira de Araújo, Unicamp

Livre docente pela Faculdade de Educação Física da Unicamp.

Diretor da Faculdade de Educação Física da Unicamp.

Professor do Departamento de Atividade Física Adaptada.

Published

2012-06-06

How to Cite

SALERNO, M. B.; FILUS, J. F.; DA SILVA, R. de F.; DE ARAÚJO, P. F. THE EDUCATIONAL INCLUSION FROM THE PERSPECTIVE OF UNDERGRADUATE STUDENTS IN PHYSICAL EDUCATION. Pensar a Prática, Goiânia, v. 15, n. 2, 2012. DOI: 10.5216/rpp.v15i2.13924. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/13924. Acesso em: 8 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos Originais