ROLE OF TEACHERS IN HIGHER EDUCATION: DISCUSSION FOR A PARTIAL MOTION FOR CONTINUING EDUCATION OF COLLEGE TEACHERS

Authors

  • Carlos Nazareno Ferreira Borges
  • Antônio Fernandes da Cruz Junior Secretaria Municipal de Educação de Vitória-ES
  • Sandra Soares Della Fonte UFES

DOI:

https://doi.org/10.5216/rpp.v15i2.12978

Keywords:

Function teaching, continuing education, higher education

Abstract

In 2007 a pilot experiment was performed at the Center for Physical Education and Sports, Federal University of Espirito Santo, called Project Come with Us (VCG). The initiative was to develop a project of continuing education with substitute teachers from home, while trying to think a project of continuing education conference for teachers in higher education. This paper deals with the analysis and interpretation one of the categories, taken from a larger study conducted on the project VCG: teaching in higher education. The results of the discussion points to a convergence between the objectives of the project and the requirements for continuing education, indicating good insights into future initiatives.

Keywords: Function Teaching. Continuing Education. Higher Education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Carlos Nazareno Ferreira Borges

Licenciatura Plena em Educação Física pela UEPA, Mestrado e Doutorado em Educação Física, área de Cocentração Cultura, ambos pela Universidade Gama Filho. Docente Adjunto II atuando no Centro de Educação Física e Desportos da universidade Federal do Espírito Santo. Pesquisa na área dos Estudos do Lazer e Sociologia das Práticas Corporais.

Antônio Fernandes da Cruz Junior, Secretaria Municipal de Educação de Vitória-ES

Mestre em Educação Física pela UFES; Professor de Educação Física da rede Municipal de Vitória-ES (Dinamizador de Educação Infantil)

Sandra Soares Della Fonte, UFES

Doutora em Educação pela UFSC; docente do Departamento de Ginástica e do Programa de Pós Graduação em Educação Física da UFES

Published

2012-06-06

How to Cite

BORGES, C. N. F.; CRUZ JUNIOR, A. F. da; DELLA FONTE, S. S. ROLE OF TEACHERS IN HIGHER EDUCATION: DISCUSSION FOR A PARTIAL MOTION FOR CONTINUING EDUCATION OF COLLEGE TEACHERS. Pensar a Prática, Goiânia, v. 15, n. 2, 2012. DOI: 10.5216/rpp.v15i2.12978. Disponível em: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/12978. Acesso em: 22 dec. 2024.

Issue

Section

Artigos Originais