The Repercussion of the Merger between TV Brasil and NBR in Major Circulation Newspapers

Authors

  • Luiz Henrique de Andrade Ranzani Centro Universitário do Sagrado Coração (Unisagrado), Bauru, SP, Brasil, e-mail: lh_ranzani@hotmail.com
  • Octavio Penna Pieranti Universidade Estadual Paulista (UNESP), Bauru, SP, Brasil, octavio.pieranti@gmail.com

DOI:

https://doi.org/10.5216/ci.v24.67305

Keywords:

Public Broadcasting. NBR. TV Brasil. Empresa Brasil de Comunicação. Merger.

Abstract

This article aims to analyze the journalistic content of the largest Brazilian commercial newspapers in view of the merger that took place in 2019 between TV Brasil and NBR. The research gave rise to reflections on the complementarity set out in article 223 of the Federal Constitution, the interventions that Empresa Brasil de Comunicação has undergone since 2016, the merger of broadcasters and the relationships that permeate the private and public media field. The investigation observed that the merger act was extremely underreported within a period of almost two years, and the times it was reported, the fact that there were possible illegalities in the act was less often raised.

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Author Biographies

Luiz Henrique de Andrade Ranzani, Centro Universitário do Sagrado Coração (Unisagrado), Bauru, SP, Brasil, e-mail: lh_ranzani@hotmail.com

Graduado em Comunicação Social com habilitação em Publicidade e Propaganda pelo Centro Universitario Sagrado Coração - Bauru, SP, Brasil

 

 

Octavio Penna Pieranti, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Bauru, SP, Brasil, octavio.pieranti@gmail.com

Doutor em Administração e mestre em Administração Pública (EBAPE/FGV), com pós-doutorado em comunicação (FAC/UnB). Bacharel em Direito (IESB) e em Comunicação Social/Jornalismo (ECO/UFRJ). É autor/organizador de oito livros. Atualmente é professor no Programa de Pós-graduação em Mídia e Tecnologia da Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação da Universidade Estadual Paulista (PPGMiT/Faac/Unesp) e realiza estágio pós-doutoral na ECO/UFRJ. E-mail: octavio.pieranti@gmail.com

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Published

2021-08-25

How to Cite

RANZANI, L. H. de A. .; PIERANTI, O. P. . The Repercussion of the Merger between TV Brasil and NBR in Major Circulation Newspapers. Comunicação & Informação, Goiânia, Goiás, v. 24, 2021. DOI: 10.5216/ci.v24.67305. Disponível em: https://revistas.ufg.br/ci/article/view/67305. Acesso em: 27 jul. 2024.