The influence of the interface in the popularization of the pirate streaming video service Popcorn Time

Authors

  • Liana Gross Furini Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) e na Faculdades Integradas de Taquara (FACCAT). Porto Alegre, Rio Grande do Sul
  • Roberto Tietzmann Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) na Faculdade de Comunicação Social (FAMECOS). Porto Alegre, Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.5216/32260

Keywords:

Popcorn Time. Internet. Piracy. Interface. Streaming.

Abstract

Discussions regarding the piracy of audiovisual products became more intense after the popularization of digital technologies, since they have collaborated to create a wide range of possibilities of circulation that go beyond the official forms of distribution. On the other hand, the practice of piracy through digital technologies requires some technical expertise, which turns out to be a barrier for most users' adoption of such practices. With a simple interface, the streaming service of pirated material Popcorn Time promises to overcome these limitations, combining known interface elements to the extraofficial distribution system.

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Author Biographies

Liana Gross Furini, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) e na Faculdades Integradas de Taquara (FACCAT). Porto Alegre, Rio Grande do Sul

Mestre pelo Programa de Pós-Graduação em Comunicação Social da Pontifícia Universidade Católica do Rio. Grande do Sul (PUCRS). Professora assistente na Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) e na Faculdades Integradas de Taquara (FACCAT). Brasil, Rio Grande do Sul, Porto Alegre.

Roberto Tietzmann, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) na Faculdade de Comunicação Social (FAMECOS). Porto Alegre, Rio Grande do Sul

Doutor pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS). Mestre em Comunicação Social pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS). Professor na Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS), Faculdade de Comunicação Social (FAMECOS). Brasil, Rio Grande do Sul, Porto Alegre.

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Published

2015-06-15

How to Cite

GROSS FURINI, L.; TIETZMANN, R. The influence of the interface in the popularization of the pirate streaming video service Popcorn Time. Comunicação & Informação, Goiânia, Goiás, v. 18, n. 1, p. 97–109, 2015. DOI: 10.5216/32260. Disponível em: https://revistas.ufg.br/ci/article/view/32260. Acesso em: 16 aug. 2024.

Issue

Section

Artigos