Just hit! The radio and low-income consumers
DOI:
https://doi.org/10.5216/c&i.v16i1.25082Keywords:
Media consumption of radio. Low income consumer behavior. Communication.Abstract
This article aims at analyzing the media consumption of radio through the longitudinal results of empirical research conducted in Sao Paulo, Capital, with low-income population (selected by Brazil socioeconomic criterion of classification) in two phases (in 2006 with a sample of 449 respondents and in 2011 with a sample of 420 respondents). The main reasons that justify this article are related to the participation of low-income population estimated at 78% of the total Brazilian population (BGN CETELEM, 2011) and also to the fact that radio is present in 100% of permanent households in Sao Paulo (IBGE, 2011). The theme is conceptually based on the influences of mass media on the consumer society (CANCLINI, 2008). The article begins with a brief review of the literature, followed by the analysis of the main results of the empirical research. The results indicate that the radio is the second leading media for this population (82% in 2006 and 77% in 2011), second only to TV. Radio is a good companion against loneliness and an excellent source of information.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores dos trabalhos publicados na revista Comunicação e Informação retêm os direitos autorais sem restrições e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultâneo licenciado sob a Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial que permite o compartilhamento do trabalho para fins não comerciais com reconhecimento da autoria e o privilégio de publicação primeiramente por esta revista. Caso o texto venha a ser publicado posteriormente em outro veículo, solicita-se aos autores informar que o mesmo foi originalmente publicado como artigo na revista Perspectiva, bem como citar as referências bibliográficas completas dessa publicação.
Os direitos autorais dos artigos pertencem aos autores e o conteúdo dos artigos assinados é de responsabilidade exclusiva dos autores.
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores.
A revista também se reserva o direito de traduzir o artigo, no todo ou em parte, para o inglês ou para o português, dependendo do idioma em que o artigo tenha sido escrito originalmente.