Journalist training and newspaper critical reading
DOI:
https://doi.org/10.5216/c&i.v3i1.22860Keywords:
Communication. education. formation of the journalist. criticai reading.Abstract
This research aims to analyse the reading of newspapers performed by students of Social Communication, graduating in Journalism from Federal University of Goiás (UFG), based on the folio wing categories: communication, information, criticism and cultural industry. These categories were studied in a communicative context, considering that teaching is a communicative act. This research discusses the educational potencial of newspaper in the formation of the future journalist, considering that this potencial allows the perception of the contradictions which exist in the production of the media and, consequently, in society. Recent studies about reception also show a new reality in which the reader is no more considered unable to react against the messages received. Models and proposals of a new education to the means prove that is possible to teach children, youths and adults to critically read the mass media.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os autores dos trabalhos publicados na revista Comunicação e Informação retêm os direitos autorais sem restrições e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultâneo licenciado sob a Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial que permite o compartilhamento do trabalho para fins não comerciais com reconhecimento da autoria e o privilégio de publicação primeiramente por esta revista. Caso o texto venha a ser publicado posteriormente em outro veículo, solicita-se aos autores informar que o mesmo foi originalmente publicado como artigo na revista Perspectiva, bem como citar as referências bibliográficas completas dessa publicação.
Os direitos autorais dos artigos pertencem aos autores e o conteúdo dos artigos assinados é de responsabilidade exclusiva dos autores.
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores.
A revista também se reserva o direito de traduzir o artigo, no todo ou em parte, para o inglês ou para o português, dependendo do idioma em que o artigo tenha sido escrito originalmente.