School cartography for the development of geographic thinking : dialogues and perspectives between Brazil-Chile
DOI:
https://doi.org/10.5216/ag.v19i1.81388Abstract
The aim of this article is to highlight the role of school Cartography in the development of geographical thinking. To this end, it emphasizes the role of Cartography as a language of geography and as a way of representing geographical space. A research project between Brazil and Chile is analyzed, which allowed for closer collaboration within the framework of the process of incorporating Cartography into Geography teaching practices and was important for the development of didactic and pedagogical initiatives aimed at generating cartographic teaching materials suitable for the development of geographical thinking. The results show that cartographic language is necessary for teaching geography and for developing geographical thinking in geography teacher training. It is hoped that this study will help to advance the teaching of geography and school Cartography by developing theoretical and methodological proposals that value the articulation of cartographic language in the process of training geography teachers.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos na Revista Ateliê Geográfico. Além disso, os conteúdos publicados são de inteira e exclusiva responsabilidade de seus autores, ainda que reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores têm permissão e são estimulados a divulgar seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).