Internationalization and production of scientific knowledge: some reflections from the performance of CNPq research productivity fellows in Geography
DOI:
https://doi.org/10.5216/ag.v17i3.76951Abstract
The aim of this article is to discuss the process of internationalization of Brazilian Geography from the performance of the 106 research productivity fellows of the National Council for Scientific and Technological Development (CNPq). To this end, we conducted a survey on the lattes curricula of these researchers to identify elements related to publications, journals and languages, as well as the realization of postdoctoral internships in international institutions. We conclude that research productivity fellows develop strategies that demonstrate internationalization trends in relation to the places where they publish their texts, as well as the institutions they choose to carry out their postdoctoral internships.
Keywords:CNPq Research Productivity Fellows in Geography. Internationalization of Science. Internationalization of Brazilian Geography.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos na Revista Ateliê Geográfico. Além disso, os conteúdos publicados são de inteira e exclusiva responsabilidade de seus autores, ainda que reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores têm permissão e são estimulados a divulgar seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).