Learning Health, Teaching Sowing and Racial Equity
DOI:
https://doi.org/10.5216/ag.v15i3.68063Abstract
In this paper we place a set of anti-racist scalar actions carried out by the institution Health, Development and Education Community (in Portuguese: Comunidade de Saúde, Desenvolvimento e Educação) in 2019 in the city of Porto Nacional, Tocantins, Brazil. The research methodology compares the data of the Brazilian Institute of Geography and Statistics with those of the authors of epidemiology, health geography, documental sources, informal interviews, and with the own reality of Porto Nacional. We noted that the activities of the Health, Development and Education Community take place in schools, kindergartens, hospitals, and health centers by articulating education and nutrition since its creation. We concluded that its community actors articulate a set of reparations for racial equality, bringing together social movements, health professionals, teachers, and artists. The connections of the Health, Development and Education Community go through food and sanitation, income, education level and birth rates, housing and nutrition.
KEYWORDS: health, education and anti-racist scales.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos na Revista Ateliê Geográfico. Além disso, os conteúdos publicados são de inteira e exclusiva responsabilidade de seus autores, ainda que reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores têm permissão e são estimulados a divulgar seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).