INCLUSION OF THE TOURISM IN SCHOOL PROGRAMS: “A PRESERVATION AND VALORIZATION PROPOSAL OF THE ENVIRONMENT AND CULTURE”
DOI:
https://doi.org/10.5216/ag.v3i1.6255Abstract
This study aims at analysing the relationship between tourism, education, environment and culture, identifying its importance in schools as an element of enrichment in the learnig of pupils as well as contributing to their formation. It also seeks to demonstrate the importance of including tourism in schools programs, mainly in basic education, in order to highlight and narrow the relationship between the learners with the environment and culture. The final objective is to point out the benefits of this relationship with regards to the development of tourist activities. Key words: Tourism, Education, Environment and Culture. ResúmenDownloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2009-05-14
How to Cite
RAMALHO, R. R. F. INCLUSION OF THE TOURISM IN SCHOOL PROGRAMS: “A PRESERVATION AND VALORIZATION PROPOSAL OF THE ENVIRONMENT AND CULTURE”. Ateliê Geográfico Journal, Goiânia, v. 3, n. 1, p. 69–91, 2009. DOI: 10.5216/ag.v3i1.6255. Disponível em: https://revistas.ufg.br/atelie/article/view/6255. Acesso em: 24 nov. 2024.
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos na Revista Ateliê Geográfico. Além disso, os conteúdos publicados são de inteira e exclusiva responsabilidade de seus autores, ainda que reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores têm permissão e são estimulados a divulgar seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).