The use of games by Geography teachers in basic education
DOI:
https://doi.org/10.5216/ag.v13i3.55143Abstract
This article had as a result the challenge of the exercise, in the context of specific didactics, the use of games as didactic resource by teachers of Geography in the teaching-learning process. The methodology adopted for carrying out the work focused on the qualitative aspects, without disregarding the quantitative data, based on theoretical contributions that discuss the subject matter. In order to reach the objective, the data collection was developed with the teachers of Geography of the Núcleo Regional de Educação de Maringá – NRE/SEED - Paraná and performed in two moments: the first was the application of questionnaires and the second was the realization of semi-structured interviews. This information was tabulated and analyzed based on the methodology of content analysis and the bibliography studied. The present discussion reveals that the use of games in the teaching-learning process of Geography is recurrent and leads to reflect if the materials used, typologies and purposes, allow the student to develop and exercise significantly modes of thinking specific to geography.
Keywords: Geography Didactic; Geography Teaching; Geographic games.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores não serão remunerados pela publicação de trabalhos na Revista Ateliê Geográfico. Além disso, os conteúdos publicados são de inteira e exclusiva responsabilidade de seus autores, ainda que reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores têm permissão e são estimulados a divulgar seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).